Süper öğrenciye, süper öğretmen

15 Aralık 2007 Cumartesi

Üstün zekalı 5 bin 200 öğrenciye ders verebilmek için 50 öğretmen alınacak. Seçilecek eğitimcilerin yüksek kriterlere sahip olması şart.


Uluslararası testler sonucunda Dünya Sağlık Teşkilatı'nın belirlediği zeka seviyesinin üstüne çıkan çocukların kabul edildiği 43 ildeki Bilim ve Sanat Merkezleri'nde eğitim gören süper öğrenciler için Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü yeni öğretmenler atayacak. Genel Müdürlük, halen 520 öğretmenin ders verdiği 5 bin 200 öğrenci için 50 'üstün kriterlere' sahip öğretmen arıyor. Öğretmenler yüksek puan ortalamaları ve başarılı mesleki geçmişlerine göre belirlenecek.

Öğretmenlerin kendi alanlarında doktora ya da üstün yetenekli çocukların eğitimi alanında yüksek lisans yapmış olmaları gerekiyor. Ayrıca öğretmenlerin uluslararası alanlarda çalışma yapmış, uluslarası kongrelerde bildiri sunmuş olmaları ve başöğretmen unvanı taşımaları da seçilmeleri için gereken kriterler. Yeni öğretmenler akademik kadroların eğitim verdiği 2 haftalık özel bir kurstan da geçecek ve maaşları yüzde 25 artacak. Merkezlerde öğretmenlerin yanı sıra velilere de çocuklara nasıl davranacakları konusunda eğitim veriliyor.

(TAKVİM)

Hiç yorum yok: